Leczenie endodontyczne

Infekcja miazgi zębowej w skład której wchodzi nerw oraz naczynia krwionośne jest jedną z głównych przyczyn bólu zębów. Leczenie endodontyczne polega na usunięciu miazgi, która znajduje się wewnątrz komory i w korzeniach zęba, oraz zastąpieniu jej specjalnym materiałem. Zabieg jest wykonywany w znieczuleniu, dzięki czemu jest całkowicie bezbolesny. Troska o komfort pacjenta skłania nas do ciągłego doskonalenia umiejętności oraz pogłębiania wiedzy w tej dziedzinie.

Nasz gabinet wyposażony jest w mikroskop stomatologiczny, endometr, mikromotor endodontyczny X – Smart oraz profesjonalny sprzęt niezbędny do przeprowadzenie leczenia endodontycznego. Proces leczenia jest na bieżąco kontrolowany za pomocą radiowizjografi. Zdjęcia RTG wykonywane są przed leczeniem oraz bezpośrednio po leczeniu.

Dzięki osiągnięciom stomatologii możliwe jest powtórne leczenie kanałowe zębów, które były dawno leczone, a kanały korzeniowe nie zostały poprawnie wypełnione.

Czasem konieczne jest leczenie zęba pod mikroskopem. Dzieje się tak w sytuacji kiedy nie jest możliwe udrożnienie kanału w sposób standardowy, np. kanały niedrożne, zobliterowane, zakrzywione lub zęby ze złamanym narzędziem w kanale.